21.2.23

YARATICI ŞEYLER

Bir zamanlar bi aile atölyesi yapıp sonra bu mektubu göndermişim.. Herkese merhaba Günlük yaşamda "yaratıcılık" konulu atölyemizde çocuklardan sonra yaratıcılıkla ilgili en çok ilham veren insanlar/kafalar üzerine sohbet ettik. Bu kişilerin ortak özelliği "çocuk gibi düşünebilmeleri" demiştim. Çocuklarla yakın temasta kişiler olarak :) bu kafaları seveceksiniz. Katılımcılara göndermek üzere atölye notu olarak yazmaya başlamıştım ama sonra niye tüm ailelerle paylaşmayalım ki dedim. KERİ SMITH ile başlıyoruz. Dünyaya Keşfetmek için nasıl bakılacağını eğlenceli bir dille anlatan bir sanatçı Keri Smith. Geçtiğimiz yıllarda Pegasus yayınları tarafından keşfedildi ve bir kaç kitabı Türkçeye çevrildi. Nasıl Dünya kaşifi Olunur? bunlardan ilki. Çer çöp avıcısı ise bulduklarını gördüklerini dökümante etmede yardımcı olacak bir başka kitabı (defter de diyebiliriz bu kitaba) Bence en güzel kitabı Bırak Dağınık Kalsın. MESS (Çünkü doğrudan hangi sanat ve bilimden referans aldığını da alıntılarla anlatıyor) Kitapları sadece okunmuyor, sayfaları dönüştürülüyor. Verdiği yönergeler ile tanınmaz hale gelmiş olanları var. Paralama defteri videolarını izlemek çok eğlenceli ve ilham verici Keri Smith duyuları aktifleştiren ve etkin bir görme sağlayacak çeşitli yönergeler veriyor grafik kitaplarında. Mesela şöyle şeyler.Şimdi bu mailli okurken bir tanesini deneyelim. Masanız. Her gün gördüğünüz, kullandığınız masanıza bakın ve onun hakkında 20 şey söyleyin/yazın.. Masamın 4 tane ayağı var ve ahşap ve ....... şeklinde devam ederken gözlerinizle gördükleriniz tükenince diğer duyularınıza geçebilirsiniz. Masanızın sesi nasıl? Masanızın boyutu kaç kalem? Masanız üzerinde 1 aydan daha uzun hiç kıpırdamadan duran dostları var mı? Masanızın gözü var mı? Atölyemize SARAH FANELLİ 'nin KİMSİN SEN? Sorusuyla başlamıştık. Sarah Fanelli 'de bir grafik sanatçı. "The Onion's greate escape" kitabında soruları cevaplayıp kitabın ortasındaki soğanın kaçmasına yardım etmemizi istiyor. Kulağa komik geldiğini biliyorum ve gözünüzde kitabın ortasından kaçan bir soğan kim bilir nasıl canlandı tahmin edemiyorum ama isterseniz şuvideoda nasıl bir kitap olduğunu görebilirsiniz. "Bir kitap okudum hayatım değişti " diyemeyiz belki ama " Bir kitap okudum ve sorduğu sorular üzerine hala düşünüyorum" dedirten bir kitap bu. Sarah Fanelli'nin sorularından bir kaç örnek koyuyorum buraya. Kitap Türkçe'ye henüz çevrilmedi ama sayfa sayfa sorulara erişmek mümkün. Sara Fanelli ile bir duvarda tanışmıştım :) Tate Modern için hazırladığı "Art Time Line" ile. Kendisinin haberi yok ama şöyle bir oyun oynanıyor şu çalışmasıyla. Bir zaman ve akım seçip adını hiç duymadığı temsilcisinin dünyasına dalabiliyorum. Şu videoda bu müthiş işini görebilirsiniz. Sayesinde az önce Cubism in ilk dönem sanatçılarından Juan Gris ile tanıştım mesela.Zamanda ve sanatta yolculuk için güzel bir oyuncak. Mailin güzeli kısa olandır. Sohbetimizde bahsettiğimiz, Bruno Munari , Harve Tullet, Suzy Lee ile ilgili paylaşımlar bir sonraki mailime kalsın isterseniz. Planlayabilirsek belki KERİ SMITH OLMAK, BRUNO MUNARİ OLMAK tadında atölyeler şekline devam eder bu sohbetler. Sorular/Meraklar için arcbeyhan@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder