10.10.11

dogan apartmanı














8 yorum:

  1. bir solukta okudum. bayildim. istanbula donunce yapacak, gezecek, gorecek ne kadar cok sey oldugunu bir kez daha anladim. harikaydi yazi, fotograflar, cizimler. hepsi icin ellerinize saglik
    ve cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Görmek var görmek var.. Bunun en iyi örneğisin.. Severim o şehla kapı kollarını.. :)

    YanıtlaSil
  3. tesekkur ederim gulcin. gulcince ne kadar cok geziyor oyle.. imrendim ben de..

    YanıtlaSil
  4. sehla ne ki,goz kirpani bile var:)

    YanıtlaSil
  5. Avluya tepeden bakan o fotoğrafta, hani uzakta denizde, bir vapurun ardında kalmış bir iz var ya... İşte ben o izi bırakan vapurun içinden bakmayı severim Doğan Apartmanı'na. Galata Sırtları'nda nasıl da mağrur durur o güzel sarı boyasıyla.
    Apartmana adını veren Doğan Taşkent'i bir de "Doğan Kardeş" dergisiyle tanırım. Çocukluğuma iz bırakmış bir Doğan ve sanat tarihi okuyan genç bir üniversiteliyken bende iz bırakn bir Doğan daha...
    Ben de bir iki kere avluda ve binada bulunma şansı yakaladım. Ama asla yetmedi. Ağzıma bir parmak bal çalıp bıraktı. Açık Kapı Festivali'ni de kaçırdım. :(
    Son bir not: Yakın zamana kadar Mualla Eyuboğlu Anhegger de yaşıyordu orada. Mimar ve Bedri Rahmi'nin kızkardeşi.. Dillere destan harika bir evi vardı.
    Güzelim Doğan Apartmanı artık kapıları kapalı, girilmez bir kale. ne yazık ki Galata'nın durumu da yakında öyle olacak. (Kentsel dönüşüm ve rant politikalarına sevgilerimle...)
    Beyhan, yine harika bir yazı/çizi olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. cok mu severek yazmissin, ondan mi, en guzel yazilarindan biri bu bence!
    ben de isteyip de giremeyenlerdenimm. fotolar, cizimler o yuzden cok iyi geldi :)

    YanıtlaSil
  7. ya o Dogan bizim Dogan kardesmis gercekten de. ben de geziyi yaptıgım gun ogrendim.Mualla Eyuboglu hakkında binanın yoneticisinden cok az bilgi alabildim aslında bu nedenle ilk aklima gelen buradaki yasantilarin bir kaydinin alinmasi ile ilgili birseyler yapilabilir mi oldu.. bu el degistirmeler sonrasinda geriye hic birsey kalmayacak. bahcede tadilat yapilan evlerden cikarilmis blok mermerlerden lavabolar tezgahlar vardi insanın ici aciyor gorunce ama kayit altina alinmamis yasantilarin ve anilarin yok olmasi beni daha cok etkiliyor.

    YanıtlaSil
  8. tenku tubis.. yep cok keyif aldim gezerken ve cizerken ..heyecanla ist'a gelmeni bekliyoruz..

    YanıtlaSil