22.12.16

HOLLY CUMA 06

İlk maillerde daha bir özgürdüm sanki... "Sevdim bunu belki sizde seversiniz" idi aklımdaki cümle . Sadece buydu..Hem araları açıldıkça hem de sayıları arttıkça biraz azaldı özgürlük. Sınırlarını deneyen çocuklar gibi davranmak isteği geliyor böyle olunca.  Yaramazca..  Bekleneni yapmamak .. "Senden hiiiiç beklemezdim beyhan" denilmesini sağlamak :)  Ve yeniden özgür olmak.
Bu nedenle tozlu mu tozlu bir arşive dalmak istedim bu sefer..Toza alerjisi olanlar,  hapşırsın kaşınsın istedim.Bu kadar araştırma referanslı yazılara gıcık olanlar varsa kaçsın istedim ve kaçmak isteyenler için kapı da koydum bir tane :) 


Hadi başlayalım.
Bir şey buldum..
Bir arşiv (sanırım)
Kitap, film, poster önerileri var içinde. Hiç bir yerde görmediğim enteresan enteresen kitapları, hiç duymadığım filmleri anlatıyor. 
Serbest kurcalamak isteyenler buradan lütfen.

Benimle birlikte gezmek isteyenler aşağıdan devam edebilir.
  • Skype bulunmadan çok çok önce.. Hatta  telefon yeni bulunmuş, birileri görüntülü telefon üzerine yazmış ve çizmiş. Victorian tarzı Skype. Yıl 1879. Graham Bell telefonu icat edeli 3 yıl olmuş. Hayalperest çizer  George du Maurier  şu gördüğünüz  görüntülü telefonu hayal etmiş. Graham'a  değil de neden Edison'a maletmiş anlamadım gerçi :) ( Bu paragrafı yazarken pek  ilginç şeyler öğrendim. Ya ne zaman bulunmuştu telefon diye bi bakayım dedim bambaşka yerlere gittim. Siz de gitmek isterseniz buradan çıkıp, telefonu  Graham Bell mi yoksa Elisha Gray mi buldu tartışmalarına bir göz atabilirsiniz?  " Sadece tesadüf müydü?" diyen iyi ama biraz sıkıcı bir yazı da burada. Diyelim ki ikisini de okudunuz ve siz de benim gibi Meucci de kim dediniz. Telefonun asıl mucidi Meucci nin hakkının yendiğini anlatan hikayeye buyrun lütfen.
  • Savaş. Önümüz arkamız, sağımız solumuz savaşken savaştan bahsetmek olmazdı ama bu Holly Cuma  (işe )yaramaz demiştim. Savaş kadar işe yaramaz değil belki ama biraz can sıkıcı bazı yerleri. Neyse arşivde 2.Dünya savaşının havadan  çekim fotoğraflarına rastladım. Dünyaya neler yapıyoruz böyle..
  • Hava dedim de biraz daha yükselelim de uzaydan bakalım bir yerlere. Uzayda çekilmiş 8400 den fazla yüksek çözünürlüklü fotoğraftan bahsediyorum. Bu sefer. PublicDomainReviuw sayesinde haberim oldu ama flickrlinkinden daha kolay bakılıyor :)
  •  Çok havalandık düşelim. Ya da biz düşmeyelim kedi düşsün, nasıl olsa bir şey olmuyor. (kötü çocuk olmamın sınırı yok)  Kedilerin düşmesini araştırmış birileri. Birileri Fotoğraflamış, birileri Analizetmiş birileri de özetlemis  

Bu Holly Cuma da burada bitmiş.
İyi Haftasonları

2 yorum:

  1. Zuhal Öztürk23 Aralık 2016 20:53

    Heh işte tam da böyle. Kapkarışık ama elime haritayı da tutuşturduğun yollara çıkar beni Beyhannnnn ��

    YanıtlaSil
  2. Best Digital Marketing Training Course Coimbatore with real time modules by expert trainers. Web Design Training Institute

    YanıtlaSil